Washington DC

Washington DC er kendt for alle deres gratis museer og deres Zoo med pandaer, men selvfølgelig også Det Hvide Hus, hvor Præsidenten arbejder og bor med sin famille.

Vi var på mange museer, nogle var mere interessante end andre efter min mening. Jeg kunne godt lide Air and Space Museum og Museum of Naturel History.

Her i DC lejede vi cykler, så vi kunne komme hurtigt rundt i den store by.

Lørdag cyklede vi ned til en stor statue af Abraham Lincoln. Vi så også 3 mindesmærker: Et for den 20 år lange Vietnamkrig, et for 2. Verdenskrig, som var en masse sten søjler, der stod i en ring med alle staternes navne på. Det tredje var for Koreakrigen.

Om eftermiddagen var vi på American History Museum, hvor vi prøvede en flysimulator. Det var ret sjovt, fordi den kunne vende os på siden og næsten på hovedet.

Lørdag kom vores tidligere naboer, familien Fick, og besøgte os i Washington.

Søndag var vi på Air and Space Museum hvor vi var inde og se en 3D film som hed “Journey to Mars”. Jeg syntes det var et ret spændende museum. Jeg kunne bedst lide afdelingen med de nye projekter.

Efter vi havde spist frokost, tog vi på Museum of Natural History. Vi var der mest for at se dinosaurafdelingen, hvor der var nogle store fossiler. Nu da vi var der, så kiggede vi også lige forbi havafdelingen, hvor der var nogle sjove dyr, som lever dybere end 1000 meter, hvor der aldrig kommer lys.

Mandag rejste familien Fick tilbage til Canada. Vi tog i zoologisk have for at se pandaerne. Mens vi gik, og ventede på at pandaerne blev fodret, kiggede vi på andre dyr. Vi tog tidligt hjem, så vi kunne slappe af og se en film om Det Hvide Hus. Der var også et træningscenter, hvor vi kunne træne lige så meget, som vi havde lyst til.

Tirsdag var det blevet Det Hvide Hus tur til at få besøg. Der var 3 sikkerhedstop som Secret Service stod for. Secret Service er dem, der passer på præsidenten. På det første sikkerhedsstop var det billetter og pas, der skulle tjekkes.

Man kunne også se at der gik en sikkerhedsmand rundt ved buskene, med en vagthund, som snuste efter bomber eller andre farlige ting.

På den andet sikkerhedstop var der metaldetektorer og en vagt der stod og vurderede, om vi havde nogle våben, som ikke var af metal. Det var en person af gangen.

Det tredje sikkerhedstop, var ligesom sikkerhedskontrollen i lufthavnen; af med skoene, alt ud af lommerne og så videre.

Bagefter tog vi hjem på hotellet for hvile lidt og se resten af filmen om Det Hvide Hus. Kl. 12:00 tog vi ud til Kongressen, der svarer til det danske Folketing. Vi var inde og se Senatet, der sammen med Repræsentanternes Hus, udgør det Amerikanske Folketing.

Onsdag tog vi rygsækken på og gik ned mod bussen, som vi skulle med. Først skulle vi med en bus, der tog omkring et kvarter. Den kørte hen til bussen, der kørte til New York.

Den var forsinket, så vi endte med at gå ned for at tage toget, efter vi havde ventet 1 time og 40 minutter på bussen. Lige efter vi havde købt togbilletter, blev der sagt i højtalerne, at toget var forsinket 20 minutter, men vi måtte vente 45 før det kom. Nu havde vi lidt travlt, men det lykkes lige akkurat, at nå det tog, som kørte hen til lufthavnen og vi kunne checke ind i sidste øjeblik. Så steg vi ombord på vores første fly, som fløj i 2 timer og 20 minutter. Det næste fly tog 2 timer og 7 minutter. Til sidst skulle vi køre i den bil, vi havde lejet hen til vores lejlighed, som lå 18 km væk fra lufthavnen. Alt i alt var det en lang rejsedag, fra kl. 6 om morgen til kl.  02 om natten, men nu er vi i New Orleans og klar til nye oplevelser.